Lifestyle

Sprawdzone sposoby na jesienną chandrę

Tegoroczna złota jesień niestety już za nami. Za oknem jest coraz mniej słońca, za to więcej mgły i deszczu. Taka pogoda bardzo często ma negatywny wpływ na nasze samopoczucie.Czujemy się przygnębieni, smutni, zmęczeni i najchętniej spędzilibyśmy cały dzień pod ciepłym kocem. Niestety, często nie możemy sobie na to pozwolić, bo przecież mamy tak wiele obowiązków, których nikt za nas nie wykona. Jak więc radzić sobie z jesienną chandrą i znajdować siły do działania? Oto 5 sposobów!

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch

Ruch sprawia, że w naszym ciele pojawia się więcej endorfin, które odpowiadają za poprawę nastroju i pozytywne nastawienie. Wpływ wysiłku fizycznego na naszą psychikę został potwierdzony przez naukowców. Po ok. 30 min wysiłku organizm wydziela endorfiny, które poprawiają samopoczucie. Największa ich ilość uwalnia się po ok 45-60 min ruchu. Warto więc kilka razy w tygodniu znaleźć czas na jazdę na rowerze, bieganie, pływanie, czy taniec. Poprawa humoru i zdrowszy organizm gwarantowany!

  1. Uzdrawiająca moc ziół

Dobrym sposobem na poprawę nastroju są również różnego rodzaju zioła. Jednym z bardziej popularnych jest dziurawiec. Zioło to ma wiele zastosowań – poprawia trawienie, działa przeciwgorączkowo, przyśpiesza gojenie ran, jednak najbardziej znany jest z działania przeciwdepresyjnego. Wyciąg z dziurawca uspokaja, poprawia koncentrację i pamięć. Niestety powoduje większą wrażliwość na światło, dlatego podczas przyjmowania nie należy przebywać w słonecznych miejscach. Jesień jest więc idealną porą na zażywanie tego zioła. Na rynku dostępnych jest wiele preparatów z dziurawcem – tabletki, nalewki, herbaty. Najprostszym ze sposobów jest zrobienie w domu naparu i regularne picie. Na pewno szybko odczujesz jego pozytywny wpływ na Twój nastrój.

  1. Wieczory z ciekawą książkę lub filmem

Jesienią szybciej robi się ciemno, wieczory stają się coraz dłuższe, dlatego warto je dobrze zaplanować. Ciekawym rozwiązaniem jest sięgnięcie po inspirującą książkę. Wybór w księgarniach jest naprawdę spory, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Nawet jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na nowe książki, warto zajrzeć do giveboxa (jeśli jest w Twoim mieście) lub po prostu do antykwariatu, gdzie można znaleźć książki w naprawdę niskich cenach. Drugim pomysłem są filmy i seriale. Kupione, wypożyczone, obejrzane w TV czy na Netflixie – to bez znaczenia. Ważne, by się dobrze bawić.

  1. Spotkania z przyjaciółmi

Zamiast siedzieć w domu i marudzić – spotkaj się ze znajomymi. Pizza, kino, teatr, kręgle, bilard… Tutaj również masz spore pole do popisu. Możesz też  zrobić razem ze znajomymi rzeczy, które wymieniłam we wcześniejszych punktach. Wspólny sport, domowy seans filmowy, czy nawet picie ziołowej herbaty z przyjaciółką brzmi naprawdę dobrze.

  1. Zdobywanie nowych umiejętności

Może od dłuższego czasu chcesz nauczyć się czegoś nowego? Kurs fotografii, zajęcia z szydełkowania, warsztaty tańca…Spisz na kartce wszystkie swoje małe marzenia. Pomyśl, które z nich będzie Ci najłatwiej spełnić. Poszukaj w Internecie odpowiednich zajęć, tutoriali, porad i po prostu zacznij działać! Jesienne wieczory to najlepszy czas, by zrobić pierwszy krok! Da Ci to wiele satysfakcji i radości. Pamiętaj jednak, by nie stawiać sobie zbyt wysokiej poprzeczki. Mistrzami stajemy się poprzez cierpliwą i systematyczną pracę.

Mam nadzieję, że skorzystasz z podanych przeze mnie sposobów i że pomogą Ci one przetrwać ten trudny dla organizmu czas. Jeśli masz swoje sprawdzone metody, koniecznie podziel się nimi w komentarzu!

Podziel się ze znajomymi! Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *